-
Hyvä kysymys -podcast
Pitäisikö epäterveellisten ruokien markkinointi nuorille kieltää?Karkkien, sipsien, limujen ja muiden epäterveellisten ruokien markkinointi on Suomessa sallittua nuorille. Tuoreen raportin mukaan nykyinen markkinoinnin sääntely on vanhanaikaista ja riittämätöntä. Mikä siis neuvoksi? Onko epäterveellisyyttä ylipäänsä mahdollista määritellä? Havaintoja ja toimenpiteitä pohtivat erikoistutkija Anu Lähteenmäki-Uutela Suomen ympäristökeskuksesta ja palvelujen ja kaupan apulaisprofessori Elina Närvänen Tampereen yliopistosta sekä SDP:n kansanedustaja Heidi Viljanen.
-
Seminaari
Pelisääntöjä lapsille suunnattujen epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointiinValtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan hankkeessa on kartoitettu nykyisten epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointiin liittyvien suositusten ja sitoumuksien toimivuutta ja keinoja niiden parantamiseksi. Lisäksi hanke on selvittänyt tämänhetkistä lapsiin ja nuoriin kohdistuvaa markkinointia ja suhtautumista siihen. 16. syyskuuta järjestettävässä seminaarissa kuullaan tutkimuksen tuloksista.