Hyppää sisältöön

Hyvä kysymys -podcast
Pitäisikö epäterveellisten ruokien markkinointi nuorille kieltää?

Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminta
Julkaisuajankohta 20.10.2021 9.37
Uutinen
kuvituskuva sipsit
Kuva: Heidi Uusitorppa (CC BY-NC-ND 2.0)

Karkkien, sipsien, limujen ja muiden epäterveellisten ruokien markkinointi on Suomessa sallittua nuorille. Tuoreen raportin mukaan nykyinen markkinoinnin sääntely on vanhanaikaista ja riittämätöntä. Mikä siis neuvoksi? Onko epäterveellisyyttä ylipäänsä mahdollista määritellä? Havaintoja ja toimenpiteitä pohtivat erikoistutkija Anu Lähteenmäki-Uutela Suomen ympäristökeskuksesta ja palvelujen ja kaupan apulaisprofessori Elina Närvänen Tampereen yliopistosta sekä SDP:n kansanedustaja Heidi Viljanen.

Jakson tekstiversio

Tutustu myös:

Hyvät päätökset perustuvat tutkittuun tietoon. Hyvä kysymys on podcast, joka tuo yhteen tiedon tuottajat ja hyödyntäjät, tutkijat ja päättäjät. Voit tilata ja kuunnella podcastia myös Spotifyssa ja iTunesissa, mistä se löytyy mm. hakusanoilla ”hyvä kysymys”. Twitteristä meidät löytää aihetunnisteella #tietokäyttöön.