Hyvä kysymys -podcast
Pitäisikö epäterveellisten ruokien markkinointi nuorille kieltää?
Karkkien, sipsien, limujen ja muiden epäterveellisten ruokien markkinointi on Suomessa sallittua nuorille. Tuoreen raportin mukaan nykyinen markkinoinnin sääntely on vanhanaikaista ja riittämätöntä. Mikä siis neuvoksi? Onko epäterveellisyyttä ylipäänsä mahdollista määritellä? Havaintoja ja toimenpiteitä pohtivat erikoistutkija Anu Lähteenmäki-Uutela Suomen ympäristökeskuksesta ja palvelujen ja kaupan apulaisprofessori Elina Närvänen Tampereen yliopistosta sekä SDP:n kansanedustaja Heidi Viljanen.
Tutustu myös:
- Lasten eriarvoisuutta tulee vähentää rajoittamalla epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointia
- Epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointi lapsille ja nuorille : Tilanne Suomessa ja pelisääntöjä markkinoinnin säätelyyn -raportti
Hyvät päätökset perustuvat tutkittuun tietoon. Hyvä kysymys on podcast, joka tuo yhteen tiedon tuottajat ja hyödyntäjät, tutkijat ja päättäjät. Voit tilata ja kuunnella podcastia myös Spotifyssa ja iTunesissa, mistä se löytyy mm. hakusanoilla ”hyvä kysymys”. Twitteristä meidät löytää aihetunnisteella #tietokäyttöön.