Sosiaalisessa mediassa sananvapauden turvaaminen on yhteinen tehtävä
Sosiaalinen media on viestintäympäristö, joka antaa jokaiselle mahdollisuuden toimia sisällöntuottajana. Samalla se avaa tilaisuuksia häirinnälle,...
Somevaikuttajista kumppani viranomaisten kriisiviestintään?
Sosiaalinen media on viranomaisille jo muutakin kuin operatiivisen toiminnan ympäristö. Some on myös väline, jonka avulla viranomaiset voivat edistää...
Malinformaatioon vastataan tehokkaimmin sen omassa elinympäristössä
Muuttunut mediaympäristö on nopeuttanut tiedon välittymistä eri kanavissa jopa maailmanlaajuisesti. Samalla eri toimijoiden moniääniset viestit kilpailevat...
Sosiaalinen media vaatii viranomaisilta ennakointia
Sosiaalinen media on aina kaksiteräinen miekka. Virheellistä tietoa jaetaan sosiaalisessa mediassa tahattomasti ja tarkoituksella. Tosiasioita sisältävää...
Sosiaalinen media haastaa viranomaisviestintää
Sosiaalinen media mahdollistaa onnettomuus- ja kriisitilanteissa ketterän ja monisuuntaisen viestinnän, kansalaiskeskustelun ajantasaisen seurannan sekä...
Verkkovihaa tuotetaan organisoidusti mutta levitetään myös huomaamatta
Verkkovihaa tuotetaan ja levitetään moniin tarkoituksiin. Verkkoviha-hankkeessa tarkasteltiin vihapuheen tuottajien ja levittäjien verkostoja,...